רבי שמואל מאני זצ"ל

רבי שמואל מאני זצ"ל לא כל כך ידוע מי הוא אך מחתימתו על מה שהוא חתום מטה נראה כי היה ת"ח או דיין אך מעבר לאזכורים הנ"ל לא מצאתי דבר נוסף.
בחתימת העדים על הצוואה משנת תרל"ח-1878 לצוואתו של הקאיד נסים שמאמא המופיע בספר "משפט הירושה" ליוורנו תרל"ח-1878 ראשון החתומים הוא ע"ה יצחק בשמוט סלי"ט, ע"ה ישועה חי שתרוג ס"ט, ע"ה ישועה כהן ס"ט, ע"ה שלמה חיון ס"ט, ע"ה אברהם חיים ברדע ס"ט, ע"ה שלום חי גויטע ס"ט, ע"ה שלמה פיתוסי ס"ט, ע"ה דוד בלא"א ר' נתן ג'אוי ס"ט, ע"ה משה שתרוג ס"ט, ע"ה שלמה כהן ס"ט, ע"ה משה שאלתיאל ס"ט, ע"ה דוד סמול ס"ט, ע"ה אליהו זיתון ס"ט, ע"ה ישועה בסיס ס"ט, ע"ה שלמה דאנא ס"ט, ע"ה שמואל מאני ס"ט, וסוגר את רשימת החתומים "בגושפנקא דמלכא ע"ה אברהם חג'אג' ס"ט"

בספר "מעיני ישועה" לרבי ישועה כהן זצ"ל תוניס תרס"ו-1906 בסוף הספר בדף מ"ה ע"א בעניין החנויות המוכרות שכר וקאפ"י מצוין כי "צוה לי לחתום בעדו מו"ה כמה"ר דוד ן' עטר"-הצעיר שלמה ן' עטר ס"ט. אחריו לפי סדר זה חתומים כל הדיינים. הצעיר אליהו חי בורג'יל סילט"א, ע"ה חיים בורג'יל ס"ט, ע"ה מרדכי סמאג'א ס"ט, ע"ה משה שמאמא ס"ט, ע"ה שלום לישע ס"ט, ע"ה סעדיה נטף סיל"ט הצעיר ן' ציון גיג' ס"ט. ביום י"ב לחודש אדר ב' מהאי שנ"ה את ה' האמר"ת היום לפ"ג (שנת תרמ"א-1881) אחרים חתומים ע"ה שלמה ברדע ס"ט ועוד ספר רב של ת"ח.

בספר "שלמי תודה" לרבי שלמה דאנא זצ"ל תוניס תרע"ח-1918 מזכירו המחבר.
דף ט' ע"ב "וחבירי וידי"ן החו"ש כמהר"ש מאני נר"ו תירץ".
דף מ"ב ע"א "והקשה אלי ידי"ן החו"ש כמה"ר שמואל מאני הי"ו".
דף קס"ח ע"א "והוסיף לי חבירי החו"ש ח"ק רבי שמואל מאני נר"ו".

קפ"ה ע"ב "כן תירצנו אני וחבירי החו"ש החסיד רבי שמואל מאני נר"ו".
המחבר מזכירו בספרו "שלמי תודה" בעוד מספר מקומות .

ליקט וערך יוסי פרי

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

רבי פראג'י בר שמואל עלוש זצ"ל

  רבי פראג'י בר שמואל עלוש תלמיד חכם ונבון  והוא אחיו של רבי יוסף (סוסו)  …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *