רבי יצחק ג'רמון זצ"ל

בספר "ויען שמואל" לרבי שמואל שאול עידאן זצ"ל בני ברק תשע"ה דף תשצ"ה מבאי המחבר את תולדות רבי יצחק ג'רמון זצ"ל וכך הוא כותב "חידושים אלו מתוך כ"י בספרית "בן צבי" ירושלים מספר 2826. בראש הכתב יד כתוב כתיבות מהר"י ג'רמון זצ"ל" בהמשך הוא כותב "בסוף הכ"י כתב הרב המעתיק בזה"ל עד כאן מה שמצאתי מכתיבת יד החכם השלם והכולל זרע קדושים כמהר"ר יצחק ג'רמון זלה"ה "

אין לי ספק שרבי יצחק ג'רמון זה הוא בנו של רבי נהוראי ג'רמון בכה"ר יצחק ג'רמון כי זה לא יכול להיות אחרת.

בספר "תולדות חכמי תונס" לרבי יוסף הכהן טנוג'י זצ"ל בדף ר"ח כותב המחבר שלרבי נהוראי ג'רמון היו ג' בנים הבכור הוא הבחור העלוב כמהר"ר חיים ג'רמון והשני רבי פנחס ג'רמון והשלישי הוא רבי יהודה ג'רמון, לדעתי קביעה זאת לא מדויקת. או שהיה לו בן נוסף. כי מקובל גלוי וידוע כי ראשון הבנים נקרא על שם אבי האב, כך מקובל בכל תוניסיה. לכן הדברים המובאים בספר "ויען שמואל" לרבי שמואל שאול עידאן זצ"ל חלק שמונה עשר תשע"ה דף תשצ"ה שרבי יצחק ג'רמון הוא בנו של רבי נהוראי ג'רמון שנפטר ביום ט"ו לחודש ניסן שנת תקמ"ג-1783 הם נכונים ומדויקים

הר"ח אלול שנת "עד עת"-תקמ"ד-1784 חתום רבי יצחק ג'רמון עם עוד חמישים ותשע ת"ח על אשרור "תקנת הבשר" אשר אושררה בשנת תק"א-1741 ע"י רבי אברהם טייב (באבא סידי) ורבי יצחק לומברוזו, התקנה מופיעה בספר "משכנות הרועים" לרבי עוזיאל אלחאייך ליוורנו תר"כ-1860 סימן קי"ב דף ק"ג-210 אותה תקנה מופיעה גם בספר "די השב" לרבי דוד בר יצחק בונאן ליוורנו תרי"ז-1857 סימן י"ג דף י"ז-37.

ליקט וערך יוסי פרי

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

רבי פראג'י בר שמואל עלוש זצ"ל

  רבי פראג'י בר שמואל עלוש תלמיד חכם ונבון  והוא אחיו של רבי יוסף (סוסו)  …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *