רבי אברהם כהן (השני)זצ"ל

 

רבי אברהם  כהן זצ"ל תלמיד  חכם  בתוניס אך לא כל כך ברור מי הוא מלכי תרשיש כותב שהוא רבי אברהם כהן השלישי. אך מבדיקה שנעשתה יוצא שהוא יכול להיות רבי אברהם חיים כהן שחתום יחד אם מספר ת"ח החתומים על ההסכמה  ב"מעיני ישועה" גם בהסכמה לספר "שירי זמרה" בשנת תרל"ב-1872 וכמו כן יכול להיות שהוא רבי אברהם כהן טנוג'י זצ"ל החתום גם הוא על ההסכמה לספר "שירי זמרה" בשנת תרל"ב-1872. לא תמיד כתבו את מלאו השם של הת"ח ראה רבי חיים בורג'יל שהוא רבי אברהם חיים בורג'יל ועוד.

בספר "מעיני ישועה" לרבי ישועה כהן תוניס תרס"ו-1906 דף מ"ג ע"ד "תגיע ותקוד אפים אל פני הח' הש' כה"ר ר' אברהם הכהן וכהר"ר חיים גז נר"ו"

בספר "מעיני ישועה" לרבי ישועה כהן זצ"ל תוניס תרס"ו-1906  בסוף הספר בדף מ"ה ע"א בעניין החנויות המוכרות שכר וקאפ"י מצוין כי "צוה לי לחתום בעדו מו"ה כמה"ר דוד ן' עטר"-הצעיר שלמה ן' עטר ס"ט. אחריו לפי סדר זה חתומים כל הדיינים. הצעיר אליהו חי בורג'ל סילט"א, ע"ה חיים בורג'ל ס"ט, ע"ה מרדכי סמאג'א ס"ט, ע"ה משה שמאמא ס"ט, ע"ה שלום לישע ס"ט, ע"ה סעדיה נטף סיל"ט הצעיר ן' ציון גיג' ס"ט. ביום י"ב לחודש אדר ב' מהאי שנ"ה את ה' האמר"ת היום לפ"ג (שנת תרמ"א-1881) אחרים חתומים ע"ה אברהם כהן ס"ט  עוד מספר רב של ת"ח.

בנוסח השכבה שאומרים בתונס בליל כפור  מתוך הספר "תולדות חכמי תונס" דף  שע"ד  ס"ב  וג"ן (וגם נפש) הרב ר' אברהם הכהן.

ליקט וערך יוסי פרי

 

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

רבי פראג'י בר שמואל עלוש זצ"ל

  רבי פראג'י בר שמואל עלוש תלמיד חכם ונבון  והוא אחיו של רבי יוסף (סוסו)  …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *