רבי שמואל ג'אמי זצ"ל

בספר "ישיב משה" ח"ב נמצא חתום על תשובה כאשר אחד בדף כ"ז סימן קצ"ח ועלה חתומים הצעיר דוד וזאן ס"ט, הצעיר שמואל ג'אמי ס"ט. ע"ה ישועה חי שתרוג ס"ט. ע"ה משה שתרוג ס"ט. ע"ה שלמה דאנה ס"ט. הצעיר יעקב אבוקארא ס"ט.

בספר "זרע דוד" ח"ב לרבי סאסי מעתוק הכהן יהונתן זצ"ל ג'רבה תשי"ב דף מ"ו ע"ב שו"ת אה"ע (אבן העזר) סימן י"ב יש דיון על כיצד יש לכתוב את השם בייה והאם הוא קיצור של השם שלביה או ערביה והתשובה רבי שמואל ג'אמי ז"ל (מצוין ליד שמו ז"ל) היא שהשם ביה נכתב כמו לאדם טוב באי ולאשה טובה באיה ועל החתום "אנן צעיר הצאן הממונים על הגטין הפה מתא תונס יע"א הצעיר שמואל ג'אמי ס"ט".
ואחריה ישנה הסכמה של ראש רבני תוניס בדורו רבי אליהו חי בורג'ל (השני) על קביעה זאת ביום חמישי שלהי סיון שנת התרנ"ז-1897 החתום בגושפנקא דמלכא יר"ה (ירים הודו) הצעיר אליהו חי בורג'ל ס"ט "

אותה סוגיה ותשובתה מובאת בספר "שערי משה" המאגד בתוכו את הספרים "ויאמר משה" "קול משה" "וידבר משה" "ויען משה" לרבי משה זקן מאזוז זצ"ל ג'רבה תרע"ג בספר "וידבר משה" אה"ע (אבן העזר) ה' גטין דף כ"ט ע"ב מציין המחבר בקצרה את תשובתו של רבי שמואל ג'אמי זצ"ל (כך מצוין במקור) ראש הממוני' על הגיטין אשר שם שרטט וכתב"

ליקט וערך יוסי פרי

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

רבי פראג'י בר שמואל עלוש זצ"ל

  רבי פראג'י בר שמואל עלוש תלמיד חכם ונבון  והוא אחיו של רבי יוסף (סוסו)  …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *