רבי דוד צפג' (השלישי)  זצ"ל

 

רבי דוד צפג' זצ"ל הוא בנו של רבי ישועה צפג'  זצ"ל . היה תלמיד חכם עצום כפי  שמופיע בספר "תולדות חכמי תונס" בדף קכ"ד. שם מספר לנו המחבר כי רבי דוד הוא בנו של רבי ישועה צפג' בנו של רבי דוד צפג' השני.

כן מספר לנו המחבר כי רבי דוד צפג' השלישי נולד בליוורנו שבאיטליה בעת שאביו ברח מפנה מגפת הדבר  בשנת תק"פ -1820.

עוד מספר לנו המחבר שרבי דוד היה גדול בדורו בחוכמתו ומעלתו, אין מי ישוה אליו בדורו. היה יודע שישה סדרי משנה בע"פ ועשה שיטות לרוב מסכתות הש"ס , גם בזרעים וטהרות . גם ערך בספרי כתיבותיו גם חידושים  אשר נאמרו מפי חכמי דורו שהיה לומד עמהם בישיבה , והם הרב "משמרות כהונה" שהיה לומד אצלו כתלמיד חבר. והרב שמואל בר דוד טייב, והרב "בגדי שש" ואחרים כל דבר בשם אומרו.

רבי דוד בר ישועה צפג' חיבר את הספר " דברי דוד"  המאגד בתוכו את הספרים "זרע דוד" "מועד דוד"

בספר "זכות יוסף" לרבי יוסף בוכריס זצ"ל נתיבות תשל"ו בסוף הספר ישנו ספר נוסף בשם "נפלאות הצדיקים" במעשה ז' מסופר שרבי יצחק צדיקה היה מכיר את רבי דוד צפג' זיע"א ולמדו יחד בעת ביקורו של רבי דוד צפג' בג'רבה.

בהיותו בן שלושים שנה יצא מתוניס והלך לגור בעיר מוניסטיר למצאו מזור ותרופה למחלת השיעול  אשר דבקה בו עד יום מותו, הוא היה שם דיין וראש העיר כמה שנים , ומת שם במיתת נשיקה בשנת תרכ"ד-1864והוא בן מ"ד שנים. (לפי חשבון זה הוא נולד בשנת תק"פ-1820 ונפטר בשנת תרכ"ד-1864 והוא בן מ"ד-44 שנים חשבון זה מדויק)

רבי דוד בר ישועה צפג' השלישי נתבקש בישיבה של מעלה בשנת תרכ"ד-1864 ולא כפי שכתב מלכי תרשיש ח"א דף רל"א שנפטר  בערך בשנת תרנ"א-1891.

ליקט וערך יוסי פרי

דברי דוד - צפג, דוד

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

רבי פראג'י בר שמואל עלוש זצ"ל

  רבי פראג'י בר שמואל עלוש תלמיד חכם ונבון  והוא אחיו של רבי יוסף (סוסו)  …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *