בהקדמה לספר "בני שמואל" לרבי משה בכמוהר"ר שמואל עדאוי ליוורנו תקי"ט-1759 כך נכתב בשנת תקי"ח-1758 "אבן הראשה המשכיל והנבון כה"ר יצחק נטף נר"ו ומשנהו אדוני ר"ס ה"ה החכם המרומם נבון לאש והחכם חרשים פלפלא חריפה בקיע ומומחה הגביר המפואר כהר"ר יוסף נטף בני השר והטפסר תהילתו מי ימלל אין גומרים עליו את ההלל הן גביר דגמיר וסביר הוא החכם השלם המנוח כמוהר"ר שמואל נטף ז"ל וחוט המשולש הגביר המרומם משכיל ונבון לא שווה אותו כה"ר יוסף בן הגביר המעולה כתם פז לא יסולא החכם הנבון כה"ר שלמה נטף נר"ו " בהמשך נכתב "החכם הנבון כה"ר יוסף בן החכם השלם כה"ר שמואל הנזכר לעיל היושב לעת כזאת בליוורנו."
חיזוק נוסף שהספר "בני שמואל" נדפס על ידי יוסף ויצחק בני שמואל נטף הוא בספר "משחא דרבותא" מהדורה חדשה בדף 94.
מכאן נראה לי נכון יותר שרבי יוסף בנו של רבי שלמה נטף זצ"ל הוא שחתום על תקנת הבשר בשנת תקמ"ד-1784 מאחר ורבי יוסף בנו של רבי שמואל נטף זצ"ל היה בליוורנו ולא בתוניס.
בפסק דין הלכתי משנת תקל"א-1771 כך נכתב "העתר האגרת אשר שלח החכם כמ"ר יוסף בן החכם השלם כמוהר"ר שמואל נטף ז"ל הדר לע"ע בעיר ג'ינווא לגיסו החכם כמ"ר דוד פלוס הי"ו תושב העיר תונס " ועליה חתום "אני יוסף בהת"ר שמואל נטף"
ליקט וערך יוסי פרי