רבי יצחק טייב היה מגדולי תלמידיו של הרב רבי יוסף זרקה, אשר לשבחו כותב החיד"א ביומנו "מעגל טוב", כי הרב יוסף זרקה חכם, וסופר, וחסיד ונקי וצדיק, והיו לו כשישים תלמידים.
לאחר פטירתו של רבי דוד חזקיה גג' בשנת תקע"ח-1818 נתמנה לראש רבני תוניס עד פטירתו בשנת תק"ץ-1830.
על גדולתו של רבי יצחק טייב תלמידו, מספרות המילים הבאות שנכתבו בהקדמה לספר "פרפראות חוכמה" לרבי יוסף זרקה: "ומגדולי תלמידיו, שתים כהלכתן, צריכה לימוד אפילו שיחתן, גדולי ישראל, רבי יצחק טייב, ושני בקודש נהדר רבי יהודה נג'רה".
רבי יצחק טייב היה פוסק הלכות עוד בצעירותו. מסופר כי פעם בביתו של הגביר שחטו כבשים לחג הפסח ובאחד הכבשים נמצא מים במוח. שאלו את יצחק הצעיר שלאחר עיון בפוסקים פסק להתיר את הכבש. דבר זה נודע לרב הראשי דאז רבי שלמה אלפסי, מיד שלח את שמשו להביא את יצחק הצעיר לפניו, וזאת שום שרבי שלמה אלפסי הקפיד מאוד שלא יורו הלכה ללא רשותו, אך כשהראה לו הפוסק הצעיר מחברת מלאה ובה כתוב פסק הדין המנומק עמד הרב ונשק לראשו, ומאז ניקרא רבי יצחק טייב.
בתחילת דרכו שימש כדיין בספר "יתר הבז" לרבי נהוראי ג'רמון זצ"ל ליוורנו תקמ"ז-1787 בסוף הספר ישנם פסקי דין בעניין בתו של רבי נהוראי ג'רמון זצ"ל, חתומים עליו כל אחד ונימוקיו הוא לפי הסדר הבא: רבי יוסף זרקא , רבי יוסף הכהן, רבי אברהם לומברוזו, רבי משה שלום ואחרון רבי יצחק טייב זצ"ל.
בשני פסקי דין משנת תקס"ג-1803 המופיעים בספר "משכנות הרועים" האחד בדף ק"ה ע"א והשני בדף שס"א ע"א. חתומים רבי שמואל הכהן יצחק, רבי עוזיאל אלחאייך, רבי אברהם טייב, רבי דוד טייב, רבי דוד גג', רבי אברהם אבוקארא, רבי חזקיה יצחק מזרחי דידיע שרעבי, רבי משה סוזין, רבי יצחק טייב ורבי אליהו חי בורג'יל זצ"ל.
בדף קפ"ב ע"ב חתום על תשובה בנושא קרקעות "מאתי הצעיר יצחק טייב ס"ט.
בדף רל"א ע"ב חתום על תשובה בנושא נכסים וירושות "הצעיר יצחק טייב ס"ט".
בדף רצ"ה ע"ב חתום על תשובה בעניין קטן שקידש לו אביו אישה "ע"ה יצחק טייב וצ"ו.
בספר "גנזי שלום" לרבי שלום שמעוני זצ"ל חתום על תשובות רבות פעמים יחיד ופעמים עם רבנים נוספים.
דף ח' ע"ב חתום בשנת תקפ"ה-1825 יחיד.
דף י' ע"א חתום על תשובה בנושא הגעלת כלים לפסח יחיד.
בדף י"א ע"ב חתום יחיד על תשובה בנושא אתרוגים. בדף י"ב ע"א חתום על תשובה בנושא הדסים יחיד.
בדף י"ג ע"א חתום על תשובה משנת תרע"ח-1818 בנושא בדיקת הריאה הוא חתום ראשון ואחריו רבי יהודה נג'אר ורבי יצחק הכהן.
בדף י"ד ע"א חתום על תשובה משנת תקפ"ה-1825 בעניין הפולין (פול) אחריו חתומים רבי שלמה זרקא ורבי יאודה בר אברהם הכהן טנוג'י זצ"ל. ועוד.
בספר "מעשה בית דין" בדף נ"ג ע"א "תשובה מיום י"א לחודש סיון שנת תק"ע וחמש-(1815 ) ליצירה." חתומים ע"ה חזקיה דוד גג' ס"ט, ע"ה חיים דוד ואלאנסי ס"ט וע"ה יצחק טייב ס"ט.
בדף ז' ע"א "בעשור אחרון לחודש אדר המהודר שנת חמשת אלפים וחמש מאות ושמונים ושלוש ליצירה" (תקפ"ג-1823) חתומים הצעיר יצחק טייב ס"ט וע"ה יאודה בר אברהם הכהן טנוג'י ס"ט זצ"ל. ועוד.
רבי יצחק טייב עמד בראש בית הדין בתוניס ושימש כראש רבני תוניסיה., הוא חיבר ספרים רבים בכל מקצועות התורה והגדול מכולם הוא "ערך השולחן" שחובר בשישה כרכים, והתפרסם כספר חשוב מאוד בהלכה והראשון לציון הרב עובדיה יוסף שליט"א מזכיר מדי פעם את דעתו בענייני הלכה.
ואת הספר "ווי העמודים" על היראים.
ואת הספר "ויזרע יצחק"על התורה דרך הפרד"ס.
ואת הספר "ספר הזכרון"על כללים ומערכות בהלכה.
רבי יצחק טייב זצ"ל מוזכר במספר רב של ספרים אשר מזכירים אותו ואת ספריו "ווי העמודים" "חקת הפסח" "וערך השולחן". הציין מספר ספרים אשר בהם הוא מוזכר: "דברי דוד" לרבי דוד טהרני. "זכרון בצלאל" חלקים א' ב' לרבי אליעזר הכהן כהנאוו. "עמק יהושע" לרבי יהושע מאמאן. "גן יעקב" לרבי יעקב הכהן" "תורת המלך" לרבי יצחק דוד חיים הכהן טנוג'י. ועוד עשרות ספרים שבהם הוא מוזכר. רבי יצחק טייב העמיד תלמידים רבים ובתוכם את רבי ישועה בסיס.
רבי יצחק טייב נתבקש בישיבה של מעלה ביום ח' לחודש שבט(צילום מצבה) שנת תק"צ-1830.(תולדת חכמי תוניס דף שס"ט)
ליקט וערך יוסי פרי
נוסח המצבה שהועתק ע"י ר' רפאל ארדיטי בעיתון
REVUE TUNISIENNE 1920
מעשה נורא מהגאון הגדול מוהר"ר יצחק טייב זצ"ל
אני מחפש את המצבות של הקרובים שלי שנהרגו בהפצצה של
בתוניס בשנת 1943, רומני עמוס, רומני חיים, רומני ברקנה, מאיר חורי, שרה רומני גואטה .
רומנו חיים – באיזה תאריך היתה ההפצצה על העיר מרסה בתוניס שבהפצצה זו נהרגו 12 איש מקרובי המשפחה שלי .