רבי ברוך בר שלמה פיתוסי זצ"ל

רבי ברוך בר שלמה פיתוסי זצ"ל חי בתוניס במאה-18. על שם הוריו אנו למדים מההקדמה לספרו "מקור ברוך" שהודפס בליוורנו בשנת תק"נ-1790. וכך הוא כותב.
"מספר הזוהר הקדוש והמקובלים ע"פ כה תברכו גם תיבות מקו"ר ברו"ך במ"ק(במספר קטן) ע"ה של ח' אותיות וכלל אחד לכולם הם גימ' (גימטרייה) ברוך בן שלמה, וכן כדמות האמור הם גימ' (גימטרייה) ברוך בן לונא שהם שמות אבי ואמי ת.נ.צ.ב.ה.

בספר "תולדות חכמי תוניס" כותב עליו המחבר "מהר"ר ברוך פיתוסי מקובל מופלא….. והוא מכת המקובלים של תוניס אשר בראשם עומד רבי יוסף סדבון…..הרב הזה היה תלמיד מהרב יעקב מהודר".

הספר "מקור ברוך" שחיבר רבי ברוך פיתוסי זצ"ל הוא ספר גדול של דרושים ע"ס הפרשיות, בסופו קצת חידושים על הש"ס וכן קונטרס "הן חלום" חלומותיו שחלם ברזין עילאין ויחודיו שהראוהו בחלום. הדרוש לפרשת וזאת הברכה דרשו למנוח רבו רבי יעקב מהודר זצ"ל "את זה דרשתי על מו"ר ועטרת ראשי החכם השלם רב ועצום כמה"ר יעקב מהודר זצוק"ל.

בספר "תורת חכם" ח.ב לרבי מנחם גיאת ירושלים תשע,ב-2012 דף ת"ר ע'א : "וכעת ראיתי בספר מקור ברוך פיתוסי (פרשת קדושים דקס"ג ע'א)

מלכי תרשיש כותב כי הוא דודו של רבי יעקב פיתוסי זצ"ל כפי שכתב בספרו "רנו ליעקב" פ"ב ע"ד "ובספר מקור ברוך למר דודי ז"ל בס' האזינו". אך אני לא ראיתי זאת.

(לא ברור תאריך הפטירה)

ליקט וערך יוסי פרי

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

רבי פראג'י בר שמואל עלוש זצ"ל

  רבי פראג'י בר שמואל עלוש תלמיד חכם ונבון  והוא אחיו של רבי יוסף (סוסו)  …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *