יום פטירתו של רבי שלום שמעוני זצ"ל

תולדות חיו של רבי שלום שמעוני מתוך הספר "גנזי שלום" תוניס תרע"ו -1916 .
רבי שלום שמעוני נולד בעיר גפצה בשנת ה' אלפים תקמ"ג-1783 ונתחנך על ברכי אביו כמהר"ר אליהו שמעוני זצ"ל שהיה רבה של העיר ואמו הרבנית מרת סאעודה, רבי שלום למד בתוניס אצל כמהר"ר משה שלום זצ"ל בעל "ישמח משה" ועם להקת חברים אשר אחד מהם הוא כמהר"ר ישועה בסיס זצ"ל. במהלך הזמן רכש לו חברים והבכיר מבניהם הוא רבי אברהם הכהן יצחקי זצ"ל בעל "משמרת כהונה".

רבי שלום שמעוני למד בתוניס הרבה תורה עד כי גדל ויהי לגפן אדרת בש"ס בפוסקים בנגלה ובנסתר. והיה מתנהג בחסידות ושמו יצא לתהילה ולשם ולתפארת בתוניס ובכל ערי המדינה ובהזכירם את שמו הטהור יד ישימו לפיהם ושפתותיהם תשקנה את ידיהם..
כאשר נפטר אביו רבי אליהו שמעוני רבה של העיר גפצה , רבי שלום מלא את מקומו לשבת על כסאו לרב ולמורה לעדת גפצה ואגפיה וכל המחוז ערי התמרים (בר הג'ריד). הוא הדן דני ממונות, נזקי שכנים אשר יבואו אליו על דין פרוטה כדין אלף זהב וכסף, וכל דיני נשים נישואין וגירושין סוטה ומורדת וכל הלכות נחלות וכהנה רבות, הוא המורה כל דיני איסור והתר טומאה וטהרה.

רבי שלום שמעוני היה גם רופא מובהק עפ"י רישיון הממשלה והיה מרפא חולי עמו ישראל חנם אין כסף אם דל ואם עשיר, וגם חולי הגויים לא הניח ידו מפני הכבוד או המחיר המועט ובנוסף עוד כי היה בקי בקמיעות להפליא וכל נושא עליו קמיע מכתובת ידו הוא סגולה יקרה אצלו כי היה כותבן בקדושה וטהרה ובכוונה עצומה.

חמישים ושתים שנים לאחר פטירתו בשנת תרע"ו-1916 העלה רבי יצחק חי בוכבזא זצ"ל את ספרו "גנזי שלום" על מזבח הדפוס. ספר שו"ת ידוע ומפורסם

רבי שלום בר אליהו שמעוני נתבקש בישיבה של מעלה והוא בן פ"א שנים ביום ז' אדר שנת תרכ"ד-1864.
ליקט וערך יוסי פרי

גנזי שלום - שמעוני, שלום בן אליהו

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

יום פטירתו של רבי יוסף בוכריץ/בוכריס זצ"ל

רבי יוסף בר אברהם בוכריץ זצ"ל נולד בג'רבה בשנת תרמ"ה-1885 והיה מתלמידיו הבכירים של רבי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *