יום פטירתו של רבי אברהם אבוקארה השלישי

רבי אברהם (השלישי) בר משה אבוקארא זצ"ל חי במאה ה-19 ובין דורו של רבי אברהם אבוקארא השני.                                                                              מחבר הספר "בן אברהם" אשר הודפס בשנת תרמ"ב-1882 כשנתיים לאחר פטירתו על ידי רבי יעקב בר אליהו אבוקארא זצ"ל.

 

רבי אברהם אבוקארא שימש תחילה כדין בבית הדין הפורטוגיזיס בתוניס , ולאחר פטירתו של רבי דניאל כרטוזו זצ"ל נתמנה לאב בית הדין.

רבי אברהם אבוקארא זצ"ל חתום על מספר תעודות ותקנות בפנקס הקהילה הפורטוגיזית כדיין וכאב"ד של הקהילה.

בשנת תרכ"ב-1862 חתום יחד עם רבי אברהם בר חיים אבוקארא ועם רבי יוסף לומברוזו ועם רבי דניאל קרטוזו ורבי יצחק בונאן על שטר הרשאה מהדיינים וכלל הק"ק לגזבר סי' דניאל בונאן הי"ו בענין בני תלמוד תורה של הק"ק הפורטוגיזיס בדבר קביעת איש מבוגר ממונה עליהם שידאג להאכילם להשקותם להלבישם ולשלוט בהם כמו הורים.

בשנת תרל"ו-1876 חתום יחד עם עוד תשע עשר ת"ח ועסקני ציבור מהקהילה הפורטוגיזיס על סדר עבודתם של הרוחצים בחברה קדישא. באותה שנה חתום יחד עם ר' שאול בובליל ורבי גבריאל הלוי די ליאון על שטר בענין סידור בית הרחיצה ואך ינהג כל אחד לפי התור.

בשנת תרל"ח-1878 חתום יחד עם רבי אברהם חג'ג' זצ"ל שני הרבנים הראשים האחד לקהילה התואנסא והשני לקהילת הגרנה על הסכמה לפתיחת בית הספר כי"ח בתוניס.

בעמוד הראשון בספר "בן אברהם" כותב רבי יעקב בר אליהו אבוקארא שרבי אברהם נתבקש לישיבה של מעלה ביום י' לחודש כסלו שנת תר"מ-1879.ת.נ.צ.ב.ה  (מנוחת צדיקים עמ' כ"ג)

רבי אברהם אבוקארא זצ"ל לא השאיר זרע אחריו

ליקט וערך יוסי פרי.

הכתוב באדום לקוח מהספר "הקהילה היהודית הפורטוגיזית" יצחק אברהמי

ט.ל.ח

בן אברהם - אבוקרה, אברהם בן משה

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

יום פטירתו של רבי אבא שאול חדאד זצ"ל

רבי אבא שאול בר אבא יהודה חדאד זצ"ל תלמיד חכם ונבון נולד בג'רבה היה מתלמידיו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *