רבי  יהודה הכהן זרדי זצ"ל.

 

רבי יהודה הכהן זרדי זצ"ל זה הוא דמות לא מוכרת ולא ידועה. את שם משפחת  הכהן זרדי אנו פוגשים בספר "תולדות חכמי תונס" לרבי יוסף הכהן טנוג'י זצ"ל  בדף ס"ה מספר לנו המחבר על "המו"ן (המשכיל ונבון) אברהם גג' מכפר נאבל בסוף הת"ק -1740 ותחילת  הת"ר-1840  אולי תרכ"ה-1865 היה ראש קהילת נאבל. כתב מהר"ר אהרן הכהן זרדי שחיבר הרבה חידושים על הרבה מסכתות עודם בכ"י…."

בדף ק' כותב המחבר על מהר"ר אליהו הכהן זרדי זצ"ל שהיה חריף וקל להבין חיבר ספר חידושים על איזה מסכתות  וליקוטי תנ"ך ע"פ הקדמות המפרשים קראו "קול אליהו". הוא היה מחכמי תונס ושלחו מוה"ר ישועה בסיס לעיר נאבל להרביץ תורה שם הוא ואשתו (יכי"ן דודתי) ובנם הקטן שמו נסים. ונלב"ע שם אחרי שנה או שנה וחצי במגפה שהייתה בשנת תר"י-1850"

בדף ש"ט מציין המחבר בסעיף ד' "נפטר החו"ן (החכם ונבון) ירא אלוקים ה"ר שלום הכהן זרדי בכפר סוסא יע"א בליל ב' ו' לחודש כסליו ובא  השמועה ביום ה' שנת תק"מ-1780 לפ"ק תמ"ך עד כאן  מכ"י אי"ה (רבי יוסף הכהן אברי"ש).

בספר "גנזי שלום" לרבי שלום שמעוני תוניס תרע"ו דף י"ח ע"א "ורו"ש לאהובי וידידי החו"ש כמה"ר יוסף הכהן אזרדי נר"ו ,

רבי יהודה הכהן זרדי זצ"ל זה לא ברור צאצא של מי  הוא אך.  הר"ח אלול שנת "עד עת"-תקמ"ד-1784 רבי יהודה הכהן זרדי  חתום עם עוד חמישים ותשע ת"ח על אשרור "תקנת הבשר" אשר אושררה בשנת תק"א-1741 ע"י רבי אברהם טייב (באבא סידי) ורבי יצחק לומברוזו, התקנה מופיעה בספר "משכנות הרועים" לרבי עוזיאל אלחאייך ליוורנו תר"כ-1860 סימן קי"ב דף ק"ג-210  אותה תקנה מופיעה גם בספר "די השב" לרבי דוד בר יצחק בונאן ליוורנו תרי"ז-1857 סימן  י"ג דף י"ז-37.

ליקט וערך יוסי פרי

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

רבי פראג'י בר שמואל עלוש זצ"ל

  רבי פראג'י בר שמואל עלוש תלמיד חכם ונבון  והוא אחיו של רבי יוסף (סוסו)  …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *