יום פטירתו של רבי יצחק בר דוד בונאן זצ"ל

רבי יצחק בר דוד בונאן זצ"ל. היה סופר בבית הדין ועסק בהוצאת ספריו של אביו רבי דוד בונאן זצ"ל ואלה הם הספרים:
"שו"ת די השב" שנדפס בליוורנו בשנת תרי"ז-1857.
"מועד דוד" נדפס בירושלים בשנת תרמ"ז-1887.
"מחנה דוד" נדפס בירושלים בשנת תרמ"ט-1889 סמוך לשנה זאת כך כותב בהקדמה רבי יוסף אורוויץ זצ"ל "החכם השלם כולל תהילה כמוהר"ר ר' יצחק בונאן ז"ל פרי יפה תואר לרב המחבר זלה"ה.

בפנקס הקהילה נמצא חתום על מספר רב של תקנות ותעודות:

בשנת ת"ר-1840 חתום יחיד על מעשה ב"ד בעניין העיזבון של ר' אליהו לומברוזו ז"ל ואפוטרופסות הדיינים אביהם של היתומים. (פנקס הקהילה היהודית הפורטוגיזית בתוניס דף 151)

בשנת תר"י-1850 חתום יחד עם רבי אברהם בר חיים אבוקארא על מעשה ב"ד בעניין העיזבון של ר יעקב בן ארוש ז"ל בין האחים ובין האלמנה ובתה(פנקס הקהילה היהודית הפורטוגיזית בתוניס דף 161)

בשנת תרי"ג-1853 חתום יחד עם רבי דוד טייב על מעשה ב"ד בעניין המנוח יעקב בן ארוש ושובר לקביעת אפוטרופוסים את שני האחים הגדולים על הקטנים הבת ואמה. (פנקס הקהילה היהודית הפורטוגיזית בתוניס דף 164)

בשנת תרי"ו-1856 חתום יחד עם רבי אברהם בר חיים אבוקארא על שטר משכונה על יעקב לוי די ליאון נ"ע מאחותו רחל ולאחר מותה יירש אותה ויישא בהוצאות הנחוצות לה. .(פנקס הקהילה היודית הפורטוגיזית בתוניס דף 167)

בשנת תרי"ח-1858 חתום יחד עם רבי אברהם בר חיים אבוקארא על שטר קנית בית המרחץ אותו קנו הגזברים לזכות הק"ק פורטוגיזיס. .(פנקס הקהילה היודית הפורטוגיזית בתוניס דף 168)

בשנת תרי"ט-1859 חתום יחיד על שטר משכונה על הק"ק אותו שלמו הגזברים. .(פנקס הקהילה היהודית הפורטוגיזית בתוניס דף 171)

בשנת תרכ"א-1861 חתום על מעשה ב"ד ושובר אודות פרעון המשכונה של אברהם אלחאייך על בית המרחץ.חתומים : ע"ה יצחק בונאן ס"ט, יוסף לומברוזו ס"ט חכם באשי טבת התר"ך, ע"ה יצחק סלוירה ס"ט (פנקס הקהילה היהודית הפורטוגיזות בתוניס דף 179)

בשנת תרכ"ב-1862 חתום על שטר הרשאה יחד עם הדיינים לגזבר סי דניאל בונאן הי"ו בענין בני תלמוד תורה של ק"ק פורטוגיזיס בדבר קביעת איש מבוגר ממונה עליהם שידאג להאכילם ולהשקותם ולהלבישם ולשלוט בהם כמו הורים. חתומים: ביה יוסף לומברוזו ס"ט חכם באשי בתוניס, ע"ה אברהם אבוקארה (2)ס"ט, אברהם אבוקארה ס"ט(3) דניאל קרטוזו ס"ט, ע"ה יצחק בונאן ס"ט.(פנקס הקהילה היהודית הפורטוגיזית בתוניס דף 182)

שמו מופיע בשנת תרל"ו-1876 על שטר הרוחצים בחברה קדישא והוא גם חתום על שטר זה יחד עם 19 ת"ח. (פנקס הקהילה היהודית הפורטוגיזית בתוניס דף 221)

בשנת תר"מ-1880 חתום יחד עם עוד שלושה (ל"ב) על שטר משכונה על יוסף באיץ ז"ל אפוטרופוס על יעקב אנקאש נכדו אותו שטר הוא שילם. (פנקס הקהילה היהודית הפורטוגיזית בתוניס דף 229)

רבי יצחק בר דוד בונאן נתבקש בישיבה של מעלה ביום ח'  לחודש תשרי  שנת תרמ"ז-1886. בירושלים (מנוחת צדיקים דף כ"ה)ת.נ.צ.ב.ה

"פנקס הקהילה היהודית הפורטוגיזית בתוניס" יצחק אברהמי

ליקט וערך יוסי פרי

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

יום פטירתו של רבי משה בוכריץ זצ"ל

רבי משה בוכריץ תלמיד חכם ולמדן, לראשונה אנחנו פוגשים אותו בספר "נורא תהילה ח"א לרבי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *