יום פטירתו של רבי משה מימון זצ"ל

רבי משה (בישי)בר יצחק מימון מדייני גאבס תלמיד חכם ונבון מתלמידיו של רבי אברהם עלוש זצ"ל. רבי משה מימון מחבר הספרים "דברי משה" המצורף לספר "דברי הברית" לרבי אברהם עלוש ג'רבה תרע"ג .ואת הספר "המילואים למשה" אשר נדפס אחרי פטירתו ג'רבה תרצ"ו על ידי תלמידו רבי אברהם דמרי זצ"ל. ועוד לו בכתובים.

רבי משה מימון זצ"ל הוא היה הרוח החייה אחרי הוצאת ספרו של רבו רבי אברהם עלוש זצ"ל "דברי הברית". לספר הזה יש מספר הקדמות כאשר הקדמה שלישית וחמישית נכתבו על יד רבי משה מימון זצ"ל. בהקדמה השלישית כך נכתב "דברי משה המחבר ולכבוד רבו מדבר כו"ח פה עי"ת גאבס יע"א ביום הוא יום לחודש אדר שנת התער"ב בא בסימן "כי נעים נאוה תהלה" לפ"ק איש צעיר מכל ההמון ע"ה משה מימון ס"ט ן' לא"א רצ"ו החו"ן כה"ר יצחק זלה"ה"

בהקדמה החמישית הוא כך כותב " ויכל משה את המלאכה היום יום ה' ו' לחודש אדר א' שנת תער"ג (תרע"ג) אליך אלוקים בע"ת גאבס יע"א בא בסימן ומרומם על כל ברכה ותהילה".

בהסכמה לספר "דברי הברית" לרבי אברהם עלוש חתומים בחודש שבט שנת תער"ג 0תרע"ג) הצעיר ע"ה משה בן לא"א יצחק מימון ס"ט. ע"ה צריינה דוייב ס"ט. ע"ה ישועה צייאדה הי"ו. נאום בנו ע"ה אליהו עלוש ס"ט. ע"ה מעתוק אדמרי ס"ט.

בהקדמה לספר "המילואים למשה" ג'רבה תרצ"ו כותב רבי אברהם דמרי בשבחו של המחבר וכך הוא כותב "הוא הדרשן והמוכי' לבני קהילתו…..הוא החזן בשבתות וימים נוראים…. הוא התוקע לעורר רחמים….הוא המרביץ תורה בישראל…. הוא הדיין ומורה צדק לעמו "

רבי משה (בישי) בר יצחק מימון נתבקש בישיבה של מעלה ביום י"א לחודש תמוז שנת תרפ"ח ת.נ.צ.ב.ה

ליקט וערך יוסי פרי

דברי הברית - עלוש, אברהם

המלואים למשה - מימון, משה בן יצחק

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

יום פטירתו של רבי פראג'י דמרי זצ"ל

רבי פראג'י בר גאלי דמרי זצ"ל מתלמידיו של רבי אברהם עלוש זצ"ל מהעיר גאבס. בימי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *