רבי משה פיתוסי זצ"ל דיין בבית דינו של רבי ישועה בסיס זצ"ל כפי שמעידה חתימתו בהסכמת רבני תוניס משנת תרי"ג-1856 לספר "פי המדבר" לרבי יוסף גג' ליוורנו תרי"ד-1857 ראשון החתומים הוא הצעיר ישועה בסיס ס"ט, הצעיר נתן בורג'יל סלט"א, הצעיר שמואל צפג' ס"ט, ע"ה שלמה שמאמא ס"ט, הצ' אהרן הכהן טנוג'י, הצ' שמואל בכ"ר דוד טייב ס"ט, הצעיר יוסף בורג'יל ס"ט, הצ' אברהם הכהן יצחקי ס"ט, ע"ה ישועה צפג' ס"ט, הצעיר אברהם חג'אג' ס"ט, הצעיר משה פיתוסי ס"ט, הצעיר שלום חי בשמוט סלט"א.
בספר "מעשה בית דין" ג'רבה תר"ע-1910 בדף ס"ד סימן מד' חתום על תשובה לרבי מעתוק חדאד משנת תרט"ו-1855 יחד עם רבי שמואל צפג' ורבי אברהם חג'אג'. באותו ספר בדף ס"ו סימן מז' חתום יחד עם רבי נתן בורג'ל ורבי יאודה הכהן טנוג'י על שו"ת.
רבי משה פיתוסי חתום יחד עם רבני תוניס על שתי תקנות המופיעות בספר "תורה וחיים" לרבי אברהם הכהן מגוץ זצ"ל ג'רבה תשכ"ד. בתחילת הספר מופיעות שתי תקנות אשר תוקנו על יד חכמי תוניס באותו דור .
א. תקנת החזקת תלמידי חכם.
ב. תקנת המוהלים.
על תקנו אלו חתומים ביום ב' לחודש אייר שנת התרט"ו-1855 "והכל בריר ושריר וקיים וחתום עלה מורינו הרה"ג הצעיר ישועה בסיס .והרב משנה למלך הצעיר נתן בורג'יל. הצעיר שמואל צפג' ס"ט. הצעיר ישועה צפג' ס"ט. הצעיר אברהם הכהן יצחקי ס"ט, הצעיר משה פיתוסי ס"ט. הצעיר אברהם חג'אג' ס"ט. הצעיר שלום חי בשמוט ס"ט. הצעיר יעקב בן זקן ס"ט. הצעיר נסים מעארך ס"ט. נשמט ממקומו הצעיר אהרון הכהן טנוג'י ס"ט.
בהסכמת רבני תוניס משנת תרי"ט-1859 לספר "כרוב ממשח" לרבי שלמה אלפאסי ליוורנו תרי"ט-1859 ראשון החתומים הוא ע"ה ישועה בסיס ס"ט, עה נתן בורג'יל סלט"א, ע"ה שמואל צפג' ס"ט, ע"ה אברהם הכהן יצחקי ס"ט, ע"ה ישועה צפג' ס"ט, ע"ה אברהם חג'אג' ס"ט, הצעיר משה פיתוסי ס"ט, הצעיר שלום יי בשמוט סלט"א, הצעיר נסים מעארך סלט"א.
בהסכמת רבני תוניס משנת תר"כ-1860 לספר "משכנות הרועים" לרבי עוזיאל אלחאייך זצ"ל ליוורנו תר"כ-1860 ראשון החתומים הוא הצ' נתן בורג'ל סלט"א, הצ' אברהם הכהן יצחקי ס"ט, הצ' אברהם חג'אג' ס"ט, הצ' משה פיתוסי ס"ט, הצ' שלום חי בשמוט סלט"א, הצ' נסים מעארך ס"ט.
בהסכמת רבני תונס לספר "עת לדבר" לרבי שמשון אבוקארה זצ"ל ליוורנו מחודש שבט שנת כת"ר (תר"כ)-1860 חתומים :הצעיר נתן בורג'יל סלט"א, הצעיר אהרן הכהן טנוג'י ס"ט, הצעיר משה פיתוסי ס"ט, הצעיר אברהם חג'אג' ס"ט, הצעיר שמואל צפג' ס"ט, הצעיר אברהם הכהן יצחקי ס"ט, הצעיר שלום חי בשמוט סלט"א, הצעיר נסים מעארך סלט"א
בהסכמת רבני תוניס משנת תרכ"ג-1863 לספר "כיום יאיר" לרבי יחיאל יהודה לוינזון ליוורנו תרכ"ד-1874 ראשון החתומים הוא אני הח"ו בגושפנקא דמלכא הצעיר נתן בורג'יל ס"ט, ואחריו חתומים: ע"ה אברהם הכהן יצחקי ס"ט, הצעיר שלום חי בשמוט סילט"א, הצעיר משה פיתוסי ס"ט. הצעיר אהרן הכהן טנוג'י ס"ט, הצעיר אברהם חג'אג' ס"ט, הצעיר שלמה ס"ט.
בספר "זבחים שלמים" לרבי אברהם אנקאווא ליוורנו תרי"ח-1858בסוף הספר ישנו ספר נוסף "טהרת הכסף" מאותו מחבר, וזה מכיל שאלות ותשובות, בדף ב' ע"ב ישנה אגרת אשר נשלחה מתוניס לווהראן (אלג'יר) ללא תאריך עליה חתומים: הצעיר שמואל צפג', ישועה צפג', משה פיתוסי, נסים מעארך, אברהם חג'אג', אברהם יצחקי הכהן.
סביר מאוד להניח כי הוא בנו של רבי חיים דוד פיתוסי זצ"ל כפי שמעיד עליו הכתוב בהקדמה לספר "ירך יעקב" בהסכמה של רבני ק"ק פורטוגזית "הני יתמיד שביק בחור מורם מעם החו"ן כה"ר יעקב הי"ו ושם אחיו משה הי"ו" משנת תר"א-1841.
בנוסח השכבה שאומרים בתונס בליל כפור מתוך הספר "תולדות חכמי תונס" דף שע"ד ס"ג וג"ן (וגם נפש) הרב ר' משה פיתוסי.
בסוף ימיו על רבי משה פיתוסי זצ"ל לארץ ישראל וקבע את מקום מושבו בירושלים ושם נפטר ונטמן בהר הזיתים
רבי משה פיתוסי ונתבקש בישיבה של מעלה ביום בט' לחודש חשון שנת תרכ"ו-1866.(דובב שפתי ישנים) ת.נ.צ.ב.ה
("ביתוסי" זה טעות סופר)
ליקט וערך יוסי פרי