יום פטירתו של רבי גבריאל הלוי די ליאון זצ"ל

 

רבי גבריאל בר משה הלוי די ליאון זצ"ל תלמיד חכם ונבון שימש כסופר בבית הדין של הקהלת הגראנה בתוניס ונימצא חתום על מספר תעודות בפנקס הקהילה היהודית הפורטוגיזית בתוניס. דק' יצחק אברהמי לוד תשנ"ז.

לראשונה אנחנו פוגשים אותו חתום על תעודה סימן ע"ח משנת 1868 שחתומים עליה מיטב בני קהילת הגראנה  על איסור הליכת הנשים בערב ראש חודש לבית החיים (העלמין)

בתעודה שסימנה  פ"ו משנת 1870 חתום על שטר משכונה על ק"ק הי"ו לרבי יעקב קוריאל ביום י' לחודש אייר שנת תר"ל-1870 יחד אם ע"ה דניאל בונאן ס"ט ראש החברה. ע"ה יעקב אבוקארה.

בתעודה שסימנה פ"ז משנת 1870 חתום על הרשאה לדיינים מה"ר יעקב קוריאל בכדי שיעמדו על  קבורתו לאחר מותו.. יחד אם יעקב אבוקארה ס"ט

בתעודה שסימנה צ"ז  משנת 1876 חתום על שטר  סידור בית הרחיצה ואיך ינהג כל אחד לפי תורו בתאריך ח' שבט  תרל"ו יחד אם שאול בובליל ס"ט. אברהם אבוקארה (השלישי) חכם באשי.

בתעודה שסימנה ק"ב משנת 1892 חתום על גילו אוזן לאחר שנקרא לבית עולמו הרי"ק הנז' הגזברים בדקו ואשרו כל מה שנזכר ראה סי' פו פז יחד אם יעקב אבוקארה ס"ט.

בתעודה  שסימנה ק"ט  משנת 1893 חתום  על  שובר לזכות הק"ק מן הבחור יעקב די חיים שלום ומעשה ב"ד בעניין הנז'. יחד אם רבי יעקב אבוקארה ורבי אליהו חי בורג'ל.

בספרון "מיכאל " המכון לחקר התפוצות ת"ל תשמ"ח  בתעודה "מנוחת צדיקים" עמוד כ"ו סימן 57 "וגם נפש החכם השלם ס"מ (סופר מהיר) כמהר"ר גבריאל הלוי די ליאון בכמוהר"ר משה הלוי די ליאון זלה"ה (נלב"ע ביום כ"ט לחודש סיון שנת תרנ"ט )זלה"ה.

רבי גבריאל הלוי די ליאון נתבקש בישיבה של מעלה ביום כ"ט לחודש סיון שנת תרנ"ט ת.נ.צ.ב.ה אמן.

ליקט וערך יוסי פרי

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

יום פטירתו של רבי פראג'י דמרי זצ"ל

רבי פראג'י בר גאלי דמרי זצ"ל מתלמידיו של רבי אברהם עלוש זצ"ל מהעיר גאבס. בימי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *