רבי ישועה בר סעדיה אשכנזי זצ"ל.

מתוך הספר "כתבי היד של יהודי המגרב" מכון בן צבי כרך א' יצירה רבנית מאת יוסף אביב"י ירושלים תשנ"ג. עמוד 26 כת"י 752 "חידושים על הש"ס והספדים מאת ר' ישועה אשכנזי" המחבר מזכיר מאורעות בחייו "כל זה העלינו אני והחכם השלם והכולל עצום ורב סוה"ר רב אחאי אחיסמך הר' יצחק חי לומברוזו הי"ו… היום יום ג' חו' סיון מכובד ש' לאש"ר-תקל"א-1771 לפ"ק הצעיר ישועה אשכנזי יזיי"א (יראה זרע יאריך ימים אמן) בלא"א הר' סעדיה אשכנזי תנצב"ה.

בהמשך הוא מציין את שמו של החיבור שחיבר "מצמיח ישועה" (חיבור זה) במקום אחר הוא מציין את שמותם של גדולי הדור בעת ההיא והם רבי יוסף זרקא, רבי יוסף בשמוט, רבי משה סלום (שלום), רבי אברהם טייב, רבי נתן בורג'יל (הראשון), רבי אליהו גאביזון ורבי יוסף הכהן בר אברהם הכהן טנוג'י כל הרבנים הנזכרים חתומים על תקנת הבשר. ע"כ אין לי ספק שזה הוא רבי ישועה אשכנזי זצ"ל חתום על תקנה.

בסוף הכתב יד דף קכ"ג ע"ב חתום בנו של המחבר "איש צעיר ונבזה ע"ה אברהם חי רחמים אשכנזי ס"ט בן לא"א המחבר ס"ט"
הר"ח אלול שנת "עד עת"-תקמ"ד-1784 חתום רבי ישועה אשכנזי עם עוד חמישים ותשע ת"ח על אשרור "תקנת הבשר" אשר אושררה בשנת תק"א-1741 ע"י רבי אברהם טייב (באבא סידי) ורבי יצחק לומברוזו, התקנה מופיעה בספר "משכנות הרועים" לרבי עוזיאל אלחאייך ליוורנו תר"כ-1860 סימן קי"ב דף ק"ג-210 אותה תקנה מופיעה גם בספר "די השב" לרבי דוד בר יצחק בונאן ליוורנו תרי"ז-1857 סימן י"ג דף י"ז-37.

ליקט וערך יוסי פרי

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

רבי פראג'י בר שמואל עלוש זצ"ל

  רבי פראג'י בר שמואל עלוש תלמיד חכם ונבון  והוא אחיו של רבי יוסף (סוסו)  …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *